Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

donderdag 15 september 2011

Een goed boek...

Zoals ik al eerder eens schreef, was het mijn jeugddroom om te zeilen met een jachtje. In alle naïviteit die jaren was die droom over het solo de wereld rondzeilen. Toendertijd was er nog geen nieuws dat mij bereikte over solo-zeilers. Wereldwijde communicatie, zoals we nu kennen, waar we overstelpt worden met nieuws uit alle hoeken van de wereld, was er toen nog niet.
Dat er datzelfde jaar, terwijl ik mijmerde over solo-zeilen, een meisje dat net even oud was als ik, effectief de wereldzeeën trotseerde was mij dus onbekend.

Nu, zo'n slordige 25 jaar later, kwam ik op internet een leesboek tegen dat mijn droom mooi tegemoed komt:  SOLO van Tania Aebi.
Ik bestelde meteen een exemplaar op internet.
Intussen ben ik een paar dagen aan het lezen in het boek en ik moet echt wel toegeven dat het verhaal dat zij vertelt krek is wat ik wou meemaken... Het boek is erg meeslepend en doet al mijn droombeelden opborrelen.

Als je het mij vraagt: een aanrader!

Tania Aebi op haar Varuna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten