Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

maandag 25 juli 2011

De laatste zeiluitstap voor deze vakantie

Vanavond vertrekken we weer.
Mn dochter heeft de smaak (nog) te pakken, dus gaan we nog een keertje zeilen voor een paar dagen.
Bovendien geven ze eindelijk wat mooi weer, en dat maakt alles nog prettiger.
Het wordt een 5-daagse trip, ietswat gelijkaardig aan de voorbije tocht. Voordeel is dat we beiden nu de 'hindernissen' al wat kennen.
Toch heb ik er een nieuwe bestemming aan toegevoegd: Sint-Annaland. Kwestie van oefening in het berekenen van de getijden en stromingen, maar vooral ook omdat daar een Honda service center is ;-)
(ik wil voor de buitenboord motor een spoelstukje aanschaffen zodat die gemakkelijker te reinigen is met een tuinslang).

Dinsdagavond zal dus een stop worden in Sint Annaland, met een bezoek aan de Marine-shop daar.

Gezien de getijden zal woensdag een stop worden in Bruinisse (we hebben pas tij mee in de namiddag). Hopelijk tref ik die sympathieke duitser weer, die ik vorige week leerde kennen.

Uit pure nostalgie plan ik dan een tochtje naar Brouwershaven, erg lang geleden dat ik daar nog geweest ben. Met wat geluk mag ik dan in de oude haven liggen, dat zou erg leuk zijn.

En als mooie afsluiter nog eens een stop in Herkingen Marina op vrijdagavond. Met wat geluk is het duitse koppel daar dan ook, dat me een afdekzeiltje beloofd had voor mijn Selia.

Al bij al een rustige 5-daagse, zodat er steeds wat 'shopping-time' is voor mijn dochter.  Die wil een leuk boek over zeilen aanschaffen en zoals elke meid van die leeftijd vooral winkeltjes vol souveniertjes etc. bezoeken. En ik, ik schuim dan even alle "boat shops" af, op zoek naar een seinvlag nummer 1 en zo nog van die spullen die ik wil aanschaffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten