Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zaterdag 2 juli 2011

Tijdelijke thuisbasis: Volkerak

Voorlopig hou ik de Selia op de plaats waar hij lag bij aankoop:
Jachthaventje De Vliet bv.
ik had al even met de havenmeester daar gepraat over een ligplaatsje, maar naast een box van NEGEN meter lengte voor de prijs van zo'n 750 euro per jaar, had ie geen passend plekje.
Van de vorige eigenaar kan ik blijven liggen tot eind dit jaar.
Daar ga ik dan maar even handig gebruik van maken.


Het Volkerak was voor mij nog onbekend terrein.  Via Google bekeek ik het al even, en zocht ook even wat randinformatie op.
Nu blijkt het een perfecte visplaats te zijn voor Snoekbaars... EEK!
http://www.baitrebelsalmere.org/vislokatie/zeeland.htm



' Het Volkerak staat bekend om zijn grove snoekbaarzen en zeer grote snoeken.
Algemeen roofvissenbestand: grote snoekbaars, baars en grote snoek '


Ik en donker water vol vis is een slechte combinatie. Ikzelf kan het niet verdragen als ik niet kan zien wat er allemaal in het water zit rond mij.  Gelukkig is de kans dat ik in het water sukkel met de Selia een pak kleiner dan met de Laser, en al zeker een pak minder dan met mijn surfmateriaal vroeger.


In elk geval heb ik een goed antwoord op de vraag die ik me stelde: kan je, en mag je, ankeren op het Volkerak?  Ja dus, buiten de betonde vaargeul althans, maar dat lijkt me dan ook zeer logisch.


Morgen kan ik dus met mn dochter ergens voor anker gaan om rustig te eten en wat foto's te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten