Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

dinsdag 5 juli 2011

Three days... and counting

Yep, nog 3 dagen en we vertrekken voor een hele week met de Selia.

Toen ik met de Laser zeilde, lag die gewoon op de oprit en kon ik er gemakkelijk aan klussen. Dat is helaas nu wat wanders. Hij ligt een dikke 70 km verderop en ik moet dus proberen zoveel mogelijk doordacht te plannen.


De 12V-stekker (met te korte draad)
Er zijn nog een paar redelijk dringende zaakjes te doen:  zo had ik o.a. de 12V-stekker, die in de steun van de kuip gemonteerd zat, verwijderd omdat zn draad te kort was.
Voorbije zondag wou ik dan de nagelnieuwe koelbox aansluiten in de stekker vooraan, bij de radio, maar dat is dus geen 12V stekker.  Chuck...
Die 12V-stekker moet er dus weer in, en dat is het allereerste werkje voor vrijdag-avond.
Wat ik ook zeker wil fiksen, is het spannen van twee touwen tussen de meerpalen.  Die maken het binnenlopen, als ik solo weg ben, wat veiliger en gemakkelijker.  Ik kan dan met een pikhaak dat touw grijpen, naar voor lopen en zo eerst de neus aan de steiger vast maken.
De Selia en zijn versleten landvasten
De landvasten achteraan, die nu permanent vast hangen aan de kikkers, moeten aan de palen komen.  Zo kan ik ze één per een met de pikhaak vanuit de kuip opvissen, en hoef ik dus niet uit te zwaaien naar elke paal om de Selia vast te maken. Eén en ander moet dus georganiseerd worden wat de landvasten betreft. Ik wil ze bovendien allemaal vervangen door nieuw touw met oogsplitsen (een splits lost nooit, een knoop daarentegen...he, Sam ;-)  ).  Het is geen prettig gevoel hier thuis te zitten in een zwaar onweer en te liggen denken aan versleten landvasten...

Wat we vrijdag ook zeker moeten fiksen is het blauwe dekzeil: daar wil ik een soort tentje mee maken dat gespannen wordt over de giek, naar de boorden toe zodat de kajuitingang open kan blijven en we alzo een droge ingang hebben waar we kunnen koken, en ook de kuip als plek kan dienen.

Verder die vrijdag-avond ook:  peil motorolie, stuurkabels motor smeren met Teflon en een borglijntje voor het deksel van de ankerbak.
Als dat allemaal rond is, zal het al wel laat genoeg zijn.

Voor het probleem in de kastjes heb ik een oplossing gevonden:  ik duw in de spitse bodem isomo buis, simpel en duurzaam!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten