Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

dinsdag 30 augustus 2011

Het marifoonbrevet...

"Het beperkt certificaat voor de radiotelefonist" bekte wat te lang om als titel te dienen...

Voorbije zaterdag was een kennis mee, en die overtuigde me als laatste om toch maar voor dat certificaat te gaan.  Het is gewoon zoveel veiliger met een marifoon aan boord, en wellicht ook handig voor bruggen en sluizen.

Op de website van het BIPT had ik de laatste handleiding gevonden, zaakje afgedukt (66blz) en beginnen leren.
Ik moet naast deze cursus nog zorgen voor een vlaggebrief, en met die brief kan ik dan een vergunning aanvragen voor een handheld.  Met mijn 5 meter scheepslengte hoef ik eigenlijk geen mrifoon aan boord te hebben, maar zoals geschreven: het is zoveel veiliger.

Op de website Marifoonbrevet kan ik intussen wat oefenen.  Zij verkopen ook de VHF-kanalenkaart, maar ik heb een kleintje gemaakt voor mezelf, om eender waar ik ben, wat te kunnen oefenen.

Nog even, en ik kan het examen aanvragen...
Intussen zal ik maar al op zoek gaan naar een marifoon want blijkbaar moet je voor je examen ook een praktisch deel kennen: kanalen kiezen, installatie van de antenne, onderhoud, soorten voeding,...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten