Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 7 augustus 2011

Katja en Billy bezoeken de Selia

De nieuwsgierigheid werd te groot: Katja en Billy kwamen eens mee naar de Selia.
Veel gevaren werd er niet, maar het was net die dag de moment om de Selia op zijn nieuwe ligplaats te leggen dus hun bezoekje was goed gepland.
We vaarden even uit op motor, zetten even de zeilen bij (bij een povere 6 knopen wind) en draaiden dan weer terug omdat onze magen begonnen te grommen.
Opnieuw voorbij het brugje, maar dat ging deze keer rimpelloos.
Nog even de oude ligplaats indraaien om mijn nieuwe lansvasten te recupereren en dan doorvaren tot aan de nieuwe ligplaats, die uit besparingsmaatregelen kleiner is maar daardoor ook beter past voor de Selia.
Indraaien ging niet erg super, de preekstoel botste tegen de paal aan, maar omdat die preekstoel al scheef stond (één van de vorige eigenaren heeft eens flink gebotst met deze L17) zag ik niet meteen schade.
Eens in zijn nieuwe plek spande ik opnieuw een touw tussen de palen en de steiger, en paste de landvasten aan.

Fabian van Watersportwinkel Steenbergen bracht me gelijk ook mijn bestelling: de solo-vlag, en een reddingsvest voor eventuele passagiers. (Watersportwinkel Steenbergen)

Ik regelde de nieuwe ligplaats met de havenmeester en kocht me ook een oude afstandsbediening voor het brugje: vanaf nu geen geklooi meer aan die bedieningsknoppen, dat scheelt een pak geknoei op het water ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten