Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

donderdag 11 augustus 2011

De Nederlandse Leisure Club

Via de Nederlandse Leisure Club kon ik wat mailtjes versturen naar andere L17-eigenaren.
Verrassend dat ik zoveel en zo snel reactie kreeg.

Meest opvallende reactie is die van Lars: een jongen van 15 die solo zeilt met zijn L17.
Op de site van de Club staat een mooi verslag van hem.

In mijn mailtje vroeg ik of ze ook solo zeilden, en zo ja: hoe zij het doen met de vallen en de kraanlijn.
Prompt kreeg ik reacties binnen.  De meesten zeilen niet solo maar zorgen steeds voor passagiers.
Zij die wel solo zeilen laten de vallen aan de mast en gaan op het plankje in de kuip staan.
Lars ligt daarbij zo goed als op zijn buik en stuurt nog met zijn voet, op het risico af dat een charmante dame dat zou zien ;-)
Anderen hebben geinvesteerd in een stuurautomaat, of knutselden, zoals ik, een 'automatische piloot' in elkaar met touw en elastiek.

Globaal gezien mailden ze allemaal hetzelfde: de L17 kan je gerust in je eentje zeilen, maar soms vraagt het wat inventiviteit.
Wat betreft de lifeline is iedereen zich er van bewust dat dat nodig is, maat weinigen hebben er één of dragen er één. Door mijn mailtje staat dat nu misschien bij iedereen op de winterplanning ;-)

Lid zijn van zo'n club heeft duidelijk voordelen.
Alleen jammer voor mezelf dat ze allemaal zo ver van mij wonen. De kans om ze eens tegen te komen is bijgevolg redelijk klein.
Gelukkig zijn er een paar leden die geregeld filmpjes plaatsen op Youtube zoals Martijn van Lotje.

In elk geval gaf mijn kleine e-mail actie duidelijk het gevoel dat zo'n Leisure 17 een populaire en bekende boot is!

Wat zeker ook een leuk neveneffect is, van mijn blog, is dat ik gevolgd wordt door een zeer ervaren koppel uit Friesland (dacht ik toch) met hun Sylke.
Van hen heb ik al heel wat tips gekregen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten