Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 28 augustus 2011

Een ankerlicht

Volgend weekend wil ik solo naar de Grevelingen zeilen. Ik zou vrijdagavond vertrekken en naast de Mosselplaat ankeren en overnachten.  Het is vooral bedoeld als een voorloper voor het droogvallen dat ik volgend jaar wil proberen.
Ankeren overdag is nog zo moeilijk niet en een ankerbol maakt alles wettelijk in orde, maar nu wil ik 's nachts voor anker en ik heb nog geen ankerlicht.

Ik zag niet meteen een goede methode om een ankerlicht te maken en dat te koppelen aan mn batterij, dus zocht ik een andere oplossing. Die vond ik in de doe-het-zelf zaak om de hoek: een simpele tuinverlichting met een wit LEDje en een zonnecel.  Ik wou die verlichtingen kunnen hijsen zoals ik met de ankerbol zou doen (al zal ik beide tergelijkertijd hijsen).


Met wat touw maakte ik een soort mandje waar het simpele lampje in past, een betere oplaadbare batterij er in, en ik vermoed dat dit lampje het wel een 8 uur zal volhouden.

Simpel en redelijk goedkoop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten