Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 30 oktober 2011

Zolang het redelijk warm blijft...

Zolang het redelijk warm blijft profiteer ik ervan om epoxy-werkjes te doen aan de Selia.

Vandaag even vlug over en weer gereden om de oude genua rails (uit kunststof...) te verwijderen en alle gaatjes op te vullen met epoxy.



Meteen heb ik ook een knoop doorgehakt: ik ga de vloer in de kajuit niet opnieuw dicht maken. nee, ik heb dat deel zelfs wat verder open geslepen zodat het hout eronder beter kan drogen.
In plaats van het weer dicht te leggen komt er een derde vloerdeeltje boven, in multiplex, net zoals de anders twee vloerdeeltjes.


Meteen heb ik het nieuwe deurtje een beetje aangepast zodat het beter afsluit. Het ziet er prima uit, het nieuwe deurtje. Mooi wit en omdat het volkernplaat is heb ik er nauwelijks onderhoudswerk aan.

Voor de rest was het vandaag thuis de nieuwe genua rail in twee delen slijpen (twee stuks van 75cm), voorzien van de oude wagentjes en voldoende inox boutjes. Ook het nieuwe vloerdeeltje heb ik opgemeten en gezaagd uit een stuk multiplex dat ik nog had liggen.




Als laatste probeerde ik even of onze porta potti past in de bak vooraan in de kajuit. Die porta potti zit in de garage enkel wat stof te verzamelen, en kan dan beter dienen in de Selia. Hij past perfect in de bak, maar is helaas wat te hoog... maar ik ga dat zo laten, een WC aan boord is nu eenmaal erg handig :D

Morgen zou dan het nieuwe schakelpaneeltje voor de verlichting op het programma staan, alsmede de twee houten stukken voor achteraan op de spiegel. Als ik er voldoende tijd en zin voor heb tenminste ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten