Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

woensdag 29 juni 2011

De jeugddroom...

Een paar dagen geleden neusde ik nog eens tussen mijn boeken over zeilen.
Zo kwam ik één van mn eerste boeken tegen die de basis vormt van mijn jeugddroom.
Dit boek, "Zeilen op open water", had ik gekregen van mijn ouders, kort na een van mijn eerste Bloso-brevetjes.
Dat boek had ik in de kortste keren helemaal verslonden (maar toegegeven: blijkbaar ben ik er ook al veel van vergeten). Het was simpelweg mijn favoriete boek over zeilen.
Er was nog een ander boek, "Dit is zeilen", dat mn broer gekregen had, maar zijn interesse in zeilen was erg koel, en uiteindelijk belandde ook dat boek in mijn kast.

Het terugvinden ervan slingende me gelijk terug naar mijn jeugdjaren en de periode dat ik die ene jeugddroom kreeg: een eigen jachtje en er solo mee rond toeren... of met twee, want een toffe vriendin mee aan boord is natuurlijk ook erg leuk.

Nu ik er weer even door blader ontdek ik veel zaken die ik ga moeten leren en oefenen, maar dat maakt nu net het zeilen zo leuk: je kan steeds bijleren.
Tijdens het bladeren kwam ik toevallig een prentje tegen dat ik vroeger als mijn favoriet jachtje bestempelde: iets Leisure-achtig.  Straf he! (jachtje A op de scan).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten