Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

donderdag 16 juni 2011

De koop is rond!

Ziezo, de koop is rond, het jachtje is betaald.
Plannen zijn nu om in de week van 9 tot 15 juli met de Leisure rond te trekken.
Het vaargebied zou Volkerak, Oosterschelde, Grevelingenmeer, Haringvliet worden.

Vooraleer we er mee weg kunnen zij  er een paar kleine, maar dringende, werkjes te doen:
  • nieuwe helmstok maken, de bestaande is te kort en hangt helemaal door naar beneden
  • rolfok ontwarren, die zit gedraaid rond de voorstag 
  • scheurtje aan mastvoet dichten met epoxy. langs daar kruipt vast wat water naar binnen, ook al zie ik geen enkel spoor van water in de kajuit
  • schuurlijsten lakken (ikzelf ben dol op mooi gevernist en glimmend houtwerk)
  • Motorsteun vernissen (die schreeuwt om een paar laagjes vernis!)
  • ankerbol en kegel zoeken/kopen
  • uit- en in water + schoon spuiten + antifouling, want dat is nodig
  • bekijken of de motorbediening weg kan en de motorhendel herplaatsen (beetje proefvaren om te ien wat ons het beste zal liggen)


Minder dringend of zelfs niet meteen nodig:
  • nieuwe, houten, deurtjes met ventilatierooster maken
  • Winterdekzeil maken
  • tweedehands spinaker en spiboom
  • plexi bovendeurtje maken voor meer licht
  • nieuwe auto-batterij kopen (maar welke batterij is het meest geschikt?)
  • batterijlader regelen om autobatterij op netstroom te laden
  • origineel plaatje en serienummer zoeken
  • mooier houten tafeltje, netjes gevernist


Bovendien is het nogal interessant om vooraleer aan de zeilweek te beginnen, er toch al een paar rondjes mee te varen.











1 opmerking:

  1. Dat scheurtje bij de mastvoet: heb je al gekeken wat de oorzaak ervan is? Is de ondersteuning van de mast nog wel goed of staat de verstaging veel te los? Ik zou eerst dat oplossen voordat je de scheur met epoxy dicht, anders heb je er met de kortste keren weer last van.

    BeantwoordenVerwijderen