Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 19 juni 2011

Een eerste bezoek na de aankoop

De verkoopsovereenkomst is ondertekend en de sleutels werden overhandigd.  Klaar om naar de jachthaven te rijden voor een eerste bezoek en om wat op te ruimen.

Eerste werk is een nieuwe helmstok.  Die heb ik los geschroefd en zag al meteen dat de bout een beschadigde schroefdraad heeft.
Omdat mijn dochter mee was en het best wel eens leuk vond, besloten we wat langer te blijven, en nam ik de tijd om de Selia eens uit te mesten.  Meest verbijsterende was de Porta Potti.  ik ging er van uit dat ie proper en leeg was, maar die zat vol spoelwater, en bovendien ook nog wat andere troep - BWEEK!
Die Porta-Potti heb ik gelijk bij de afval container gedropt.
Dan de auto-batterij: die was versleten volgens de verkoper en ik heb die dan ook maar bij de batterij-container gezet.  Nu kan ik best een nieuwe kopen, en er gelijk een betaalbare, compacte, batterijlader voor kopen. Tips zijn welkom! Onder de batterijbak vond ik overigens een klein beetje water, ergens is dus een klein lekje. De batterij-bak werd op zijn plaats gehouden door twee simpele haken die je gebruikt om een schab te plaatsen. Dat kan beter...
Volgende meest prangende probleem is de rolfok: die zit bovenaan getorst en er zit een knoop in de voorstag en de spi-val zo te zien.  De mast zal neer moeten denk ik...
De verkoper verklaarde ook dat hij het onderwaterschip nooit onder handen genomen heeft sinds zijn aankoop, en dat was dus sinds 15 juni 2009... dringend tijd dus dat de romp eens bekeken wordt.
Dan nog de vraag over de ruimte waar een WC voorzien kan worden: hou ik die polyester bak met het grote deksel, of doe ik die weg en vergroot de kussens vooraan?
Laatste voor die dag: naast de inkom van het kajuitje wil ik twee opbergzakjes voorzien, net zoals we in onze oldtimer caravan hebben: handig, rammelt niet, en weegt niets. Maar aan de stuurboord zijde is momenteel een, in mijn ogen nutteloze, constructie. Eens bekijken of die gemakkelijk weg te nemen is.
Ik heb maar meteen de deksels van de bakken meegenomen, en de bestaande tafel. Die worden netjes afgeschuurd en weer gevernist, en de tafel vervangen door een ietsje grote exemplaar in multiplex.
(Tafel is nu 40x60cm, dat wordt eentje van 50x70cm).
Bij het opruimen vond ik zo nog wel vanalles: de handleidingen van de buitenboord motor, de handleiding van de dieptemeter, twee flessen water van 2009 (!), een flesje vloeibare zeep, een bus teak-olie, een pot verf, een penseel, een pote tupperware met onbekende inhoud en een toeter.  (Meteen mijn zeilmakker gebeld, want die had net eentje gekocht voor mijn verjaardag ;-) samen met een ankerbol en een seinkegel.) En gelukkig vond ik ook de hendel van de motor. Toch eens nadenken of ik die niet herplaats...
Zakjes zoals in onze oldtimer caravan

Nutteloze constructie tegen de wand...

De 'WC-bak': houden of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten