Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zaterdag 25 juni 2011

Werkdag...

Morgen, zondag, plan ik mijn eerste solo zeiltochtje met de Selia.  Best wel spannend want tot voor kort hoefde ik gewoon de Laser in het water te leggen, in te stappen en af te duwen. Nu moet ik uit de box manouvreren, op motor tot op het Volkerak, tegen de wind in gauw de zeilen hijsen, en pas dan ben ik aan het zeilen. Ditalles solo.  Het wordt even wennen.

In elk geval heb ik geprobeerd om vandaag de belangrijkste zaakjes te fiksen, waaronder een nieuwe batterij en een degelijke batterijlader.  Die heb ik gevonden bij Delta Accu in Bergen-Op-Zoom.  Een aanrader, die man is erg vriendelijk en geeft een mooie service!
Zo heb ik verder het pas gemaakte tafeltje geplaatst/geprobeerd, de bak voor de batterij v'o'or de steun van de kuip geplaatst in plaats van er achter (de batterij dient immers geregeld opgeladen te worden thuis), enkele lekjes gedicht met TEC7, en vooral de rolfok gefikst. Foto's van dat laatste zijn er niet, maar morgen neem ik wel eentje als ik onder zeil zit. Gelijk ook het touw voor de trommel van de rolfok vervangen.
Meteen ook maar de benzinetank gevuld en de motor eens geprobeerd. Die starte na een tiental keren en liep wel, maar stuwkracht merkte ik niet, de choke moest echt wel op, maar het was dan ook een druilweertje en met 16°c ver van zomers.

De verlichting in de kajuit heb ik vervangen door een spotje dat ik thuis nog had liggen en er een LED-spotje in gestopt, die verbuiken haast niets en dat is natuurlijk leuk voor de batterij.

Als laatste dan de helmstok geplaatst.  Nu had ik die bout daarvoor wat geschat van lengte en blijkbaar is ie toch wat kort.  Morgen nog even naar kijken.  Normaal wou ik ook met een touw een soort 'automatische piloot' fiksen maar door de aanhoudende regen wordt dat iets voor morgen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten