Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zaterdag 26 november 2011

Werkdag, sukkeldag...

Ik plande al dagen wat ik vandaag, zaterdag, zou doen.
Nu die dag aangebroken is, moesten we eerst wat gaan shoppen, en kon ik pas tegen de middag naar de boot rijden. Haast en spoed is zelden goed, en dat is weer maar eens bewezen: pas bij aankomst merkte ik dat ik de sleutel van de boot vergeten was. Dom dom dom!
Geluk bij een ongeluk: na wat zoeken en sleutelen kon ik dan toch binnen.  Om eventuele inbrekers te ontraden: dat euvel is nu verholpen, dus doe geen moeite ;-)  (Alleen mag ik nu dus niet meer mijn sleutel vergeten :D  )

Uiteindelijk kon ik dan toch een paar zaakjes regelen:
- de kussens zijn allemaal mee naar huis, de middenste gaan we vervangen en ik wil ze allemaal opnieuw stofferen

  • op het deksel over de chemische WC zit nu een handig handvatje
  • de wrangen waar later de vloertjes op zullen rusten zijn gepast en... niet goed bevonden. Die moet ik verder op maat zagen
  • Laatst vond ik bij een afvalcontainer een paar oude plexi deurtjes (met mijn naam op :D  ). Daar heb ik twee deurdeeltjes uit geslepen. Vandaag ging ik die passen en het deurtje past als gegoten!  Het is wel even wennen met het handvatje langs de binnen- ipv de buitenzijde, maar dat deurtje is nu eenmaal bedoeld om meer licht binnen te laten op een regenachtige dag als ik binnen zit ;-)
  • de motorsteun heeft intussen een tweede laag teak-olie gekregen. Prachtig hoe hij er nu uitziet, na een flinke schuurbeurt en die olie-behandeling!

Nu dus op zoek naar mousse en goede stof (en een smeedbede thuis of mn vriendin ze aub opnieuw wil stofferen :D  )

De motorsteun na een flink schuurbeurt+teak olie

een plexi deurtje (met handvat langs binnen...)

1 opmerking:

  1. Hoi,
    Heb je misschien nog meer foto's van de motorsteun. Van mijn motorsteun zitten de glijders los, maar ik kan ze er niet uithalen want ik zie geen schroeven en ze staan er onder een hoek op. Hoe heb jij die glijders weer vastgezet.
    Grtn R
    P.s. geweldige blog, volg ook je nieuwe.

    BeantwoordenVerwijderen