Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

maandag 7 november 2011

De vloer in de kajuit...


Toen ik de Selia kocht lagen er houten vloertjes in de kajuit.

Nu ben ik er achter waarom: de polyester vloer zakt nogal door als je er op stapt, dus ik vermoed dat de polyester daar nogal verzwakt is (zoals de doften bij een 'uitgezeilde' Laser...)

Die polyester vloer er uit halen met een slijpschijf zou eigenlijk zo'n gek idee nog niet zijn.

Ik wil nu die, mijn inziens dus nogal verzwakte, dubbele vloer in de kajuit er uit slijpen en er opnieuw de houten vloertjes in leggen. Die vloertjes, uitgebreid met een driehoekig vloertje rond de maststeun, wil ik dan extra laten rusten op wrangen die ik in de romp wil kleven met epoxy.

Op die manier kan ik nu perfect de romp zoveel mogelijk laten drogen om de osmose aanpak perfect uit te voeren en heb ik later een gemakkelijke manier om de romp te inspecteren.

Weet er iemand of de luchtkasten vooraan en achteraan open zijn naar de dubbele bodem toe?
Als de luchtkasten doorlopen naar de dubbele vloer is wel die veiligheid weg en kan de Selia effectief zinken (=geen luchtkasten meer), in het andere geval kan ik de romp thv de luchtkasten niet van binnenuit drogen, maar blijven de luchtkasten wel intact.

Ik heb al een deel opengeslepen: van aan de mastvoet tot helemaal aan de 'wand' van de 'WC-bak': onder die 'driehoek' zit de houten strook waarop de maststeun rust. Nu kan dat deel hout al goed drogen. (op de foto ziet u het huidige uitgeslepen deel).

Eerst wou ik de stukken polyester er opnieuw overheen plaatsen met epoxy en afwerken met gelcoat, maar bij nader inzien koos ik er voor om daar een houten vloertje overheen kleven. Daarom nu de vraag of ik die niet gelijk over de hele vloer zou doen...

Het reeds open geslepen deel van de dubbele vloer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten