Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 13 november 2011

De laatste keer schuren...

Even doorgebeten en alweer wat gaan werken aan de Selia.
Vandaag wou ik alle gaatjes uitschuren, de delaminatie open schuren en een extra zeiltje spannen om de romp wat meer te beschermen tegen de weersinvloeden. De wind kan nog aan de romp, maar de condens 's morgens, en de slagregen nu niet meer.


Alle gaatjes bloot schuren
Alle gaatjes die door het schuren boven water kwamen heb ik uitgeschuurd zodat deze goed kunnen uitzweten.
In de kajuit heb ik een niet-conventionele manier gevonden om de romp daar te drogen: ik heb er een hoop kattebakvulling overheen gegooid. Die zuigt zowiezo het vocht uit de romp en neemt eveneens alle vocht op dat nu nog in de dubbele romp naar beneden lekt.  Gek zicht, maar zeker afdoende.




De steun voor de mastvoet zat helemaal los
Toen ik even op de houten blok van de maststeun stapte voelde ik dat die wel erg los zat... en ja hoor: die zat gewoon volledig los! Bon, dan is dat probleem ook de wereld uit: ik heb het zootje meegenomen naar huis en ga bekijken wat ik daarmee ga aanvangen: terug plaatsen of vervangen door een dikke blok meranti of zo.

Tijdens het spannen van het extra dekzeiltje zag ik alweer een nieuw puntje voor de werklijst: de schuurlijst is hier en daar rot... Dus alweer twee zaakjes voor op deze werklijst: schuurlijst en mastvoet herstellen.

Voila: de Selia kan nu rustig drogen. De werkjes die nu nog op de lijst staan kan ik thuis voorbereiden. In maart hoop ik aan de slag te kunnen met epoxy-werkjes.

Een en al nattigheid op de bodem

Kattebakvulling op de bodem

1 opmerking:

  1. Wel eens gedacht aan coppercoat als laatste epoxylaag ? Is duur maar dan heb je ook wel wat. Minimaal 10 jaar geen antifouling meer nodig en het staat bekend als een hele goede anti osmose behandeling. Vreselijk veel succes met dit project !

    BeantwoordenVerwijderen