Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 4 maart 2012

Geen epoxy vandaag...

's Morgens onwaarschijnlijk vroeg naar de boot gereden met de bedoeling om nog vòòr de verwachte regen de tweede laag epoxy aan te brengen, maar daar kwam helaas niks van in huis.
Naar mate ik de haven naderde werd het alsmaar mistiger, en kon je aan de auto's en de weg zien dat het behoorlijk vochtig was daar.

Mijn vermoeden klopte uiteindelijk als een bus: de romp zeiknat, de miezer drupte van het dekzeil, en zelfs de binnenzijde van het dekzeil was nat. Hier zou droogblazen met de haardroger helaas niet helpen.
De restant van de epoxy die ik gisteren opzij gezet had in de kuip was in elk geval steenhard. De epoxy is dus uitgehard (en dat stuk restant is 2cm dik!) bij hooguit 12°C! De aangebrachte laag kleefde alvast niet meer, maar er hing een behoorlijke laag condens op. Hier een tweede laag op aanbrengen is vragen om problemen. op de koop toe begon het te miezeren.  De tweede laag epoxy stel ik dan maar uit.

Ik heb dan maar de zalingen verwijderd, zodat ik er thuis nieuwe kon maken. De oude zijn duidelijk versleten, geoxydeerd, en eentje zelfs een stukje gescheurd.

Eens thuis kwam de zon er door, en de thermometer wees 10°C aan. 60km afstand en een wereld van verschil...

De zalingen zijn intussen klaar en die kan ik dan volgend weekend plaatsen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten