Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 18 maart 2012

De Selia is er klaar voor!

Het was een ware race tegen de tijd.  Je hebt het weer nooit onder controle, maar soms je eigen agenda ook niet :D

Dit weekend gingen de twee lagen antifouling er op.  Ik had bij scheepsverf.com in juli reeds 5 liter Jotun Seaqueen gekocht en daarmee de klus geklaard.
Ondanks de nogal sombere weersvoorspellingen waagde ik het er op, en daar heb ik nu eens geen spijt van zie!
Ik kan wel een tip meegeven voor wie voor de Seaqueen kiest: doe het in de buitenlucht, en meng goed!  Denk je dat je genoeg geroerd hebt? Roer dan nog maar eens.


Tijdens de twee lagen antifouling doken er nog steeds 'micro-putjes' op, kleine gaatjes.  Geen tijd meer voor epoxyplamuur, dus nam ik de TEC7-spuit, vulde gauw het gaatje en meteen de antifouling er overheen. Dicht is het gaatje in elk geval.  Ook de naden van de kielen heb ik afgekit met TEC7.
Na de laatste laag heb ik de romp zelf in de silicone-was gezet, die blinkt nu mooi.
De Selia kan volgende zaterdag te water.  Er rest dan enkel nog wat kluswerk binnen in de kajuit, en de mast weer recht zetten.

Laat het vaarseizoen maar komen!

De laatste laag antifouling

Rechts de romp in de was, links nog niet

De nieuwe zalingen

Het eindresultaat!


2 opmerkingen: