Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 11 maart 2012

De tweede laag epoxy

Superdag!  Temperatuur vlot boven de 10°C.

Gisteren, zaterdag, was ik na het examen gauw naar de boot gereden voor een tweede plamuur-ronde. Deze keer met epoxy, aangedikt met een verdikkingsmiddel.

Vandaag dan nat in nat een tweede epoxylaag er overheen. Eerst ontvetten met aceton, en dan een nieuwe laag L235.  Ik heb er nu wel een kleurstofje aan toegevoegd zodat je iets makkelijker ziet waar je gebleven bent tijdens het inrollen.
Ik was wel wat traag waardoor de potlife overschreden werd. Ze schrijven 45 minuten voor, en heb een uurtje nodig gehad om in te rollen. maar het ging nog net.  Een paar graden warmer is een wereld van verschil, want bij de eerste laag had ik nog potlife zat ;-)

Ook de volgende lagen zal ik vlot over de laatste epoxy-plamuur heen zetten. Pas na de 4e laag ga ik de romp weer opschuren en de plamuur glad schuren. Hierdoor kan ik nat in nat werken, en verdwijnen de kleinste oneffenheden netjes onder de vier lagen epoxy die door hun oppervlakte spanning zowiezo glad trekken (= minder schuurwerk dus).

De tweede laag gaat nat-in-nat over de plamuur heen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten