Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

woensdag 29 februari 2012

Navigatielichten studeren

Ik ga je deze keer vast iets vertellen dat iedere student Stuurbrevet al weet: hoe leer je al die navigatielichten van het IAR (en CEVNI)?

Toch wil ik even mijn truc delen: Ik leerde het met een perforator en gekleurd papier  ;-)

Het leerboek van Altaïr bevalt me best, maar de reglementen iets minder. Al viel het leren van al die lichten nog wel mee, het zijn eerder de uitzondering op het einde (Beneden-Schelde, Gent-Terneuzen etc) die me tegen steken.

Momenteel maak ik me weinig zorgen: op een oefenexamen van www.stuurbrevet.be haalde ik daarstraks 80% voor het gedeelte 'Beperkt Stuurbrevet', en 90% voor het gedeelte 'Algemeen Stuurbrevet'.
Nochthans moet ik nog een gedeelte leren, waaronder de verkeerstekens.

Alleen... ik zag zonet tot mijn verwondering dat ik ingeschreven ben voor het examen van 10 maart ipv het gevraagde examen van 5 mei. Echt schrik heb ik er niet voor: nog even flink studeren, en dan zal het wel lukken zeker?
Oefenen kan ik alvast op de website van Altaïr.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten