Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

donderdag 29 december 2011

Wishlist voor 2012

Ik begin reeds te mijmeren over 2012. Wat gaat dat jaar ons allemaal brengen, wat voor zeiljaar gaat het worden?

Buiten het kluswerk dat nog staat te wachten, denk ik ook reeds over een aantal spulletjes die het zeilen nog makkelijker en handiger gaan maken.
In mijn Laser kon ik niet veel kwijt, zelfs een fles water is dan al een uitdaging, met de Selia heb ik veel meer mogelijkheden.
Eentje daarvan is dat ik veel grotere tochten kan maken, maar daar hoort natuurlijk ook een deftige navigatie bij.
Op mijn wishlist voor 2012 komt dus alvast een bretonse plotter:
En daarbij hoort eventueel ook een passer:

Verder ga ik nog volgende op mijn wishlist zetten:
- een verrekijker (waterdicht en compact)
- opblaasbaar reddingsvest dat kan dienen als veiligheidsharnas (275N)
- zeekaarten van Zeeland voor mijn Garmin GPS
- het erg leuke en handige trimkaartje van tijdschrift Zeilen
- een opfriscursus navigatie (of eens meezeilen met iemand op een navigatietocht, die dan even mijn kennis opfrist)

Of ik deze wishlist ga realiseren? Geen idee, de wishlist van 2011 is niet eens rond ;-)

6 opmerkingen:

  1. En het jaar is nog niet om, of ik kon een automatische zwemvest 275N met harnas kopen voor een mooie prijs. Dankjewel Bob en Anita! Die vest kan dus al van mijn wenslijstje.
    Ook de zeiltrim-kaart van Zeilen kan er af, die had ik ergens online gevonden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan u de verrekijkers die de Aldi soms verkoopt wel aanraden. In tegenstelling tot gewone verrekijkers hebben die een zoom optie. Ze zijn zeer stevig en kosten iets van 20,=. Ik gebruik er zo een al jaren op mijn 17ft Hurley S-II en ik kan daarmee boeinummers op de Oosterschelde op veel grotere afstand lezen dan met een gewone verrekijker. Een aanrader !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk dank voor je tip!
    Misschien kom ik je dan in 2012 wel tegen, want dan ga ik de Oosterschelde vaker bezoeken. Lijkt me trouwens een erg leuke boot, een Hurley 18!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een GRP Hurley Silhouette MkII uit 1963 en geen H18. De Silhouette is net zoiets als een L17 al heeft de MkII dan naast 2 kimkielen een ballast middenkiel erbij. De mijne is kotter getuigd (2de fok op een vaste boegspriet) met bruine zeilen. Ligt op het Veerse Meer maar de Oosterschelde is wel mijn favoriete gebiedje dus wie weet zien we elkaar daar wel eens.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mag me altijd eens een paar foto's mailen ;-) krab apekrol telenet punt be... (vanwege het risico op spam even zo geschreven...)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb intussen info en foto's gevonden over de Hurley Silhouette MK II op www.soia.org.uk. Knap bootje!

    BeantwoordenVerwijderen