Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zaterdag 31 december 2011

Een ambitieuze tocht voor 2012?

De laatste dag van 2011.  Het was een bewogen jaar, maar op zeilgebied ronduit een succes, dat heb ik al in een andere topic geschreven.

Voor 2012 plan ik alvast een ambitieuze tocht.  Mijn dochter liet me laatst weten dat ze ook komende zomer een tocht wil mee zeilen. Het zou een tocht worden van 8 a 10 dagen.
Voorlopig ga ik er van uit dat wij alleen deze tocht gaan zeilen, maar misschien gaat de vorige eigenaar van de Selia ook mee, met zijn Etap 22.



Om deze tocht, zoals ruw geschetst op de kaart hiernaast, goed voor te bereiden heb ik me gelijk een degelijk boek besteld: Vaarwijzer Deltagebied.
Aan de hand van de info in dat boek kan ik dan aan de slag om haalbare 'legs' uit te zetten.
Het stuk over de Noordzee kan wel eens een probleem worden, zo op het eerste zicht, omdat mijn Selia hooguit een 4 knopen haalt over water, en ik dat stuk dus moet kunnen zeilen in één tij, stroom mee...

Misschien zijn er nog mensen met een klein jachtje die mee de tocht willen zeilen? Samen zeilen, dat lijkt me wel iets. Interesse?

4 opmerkingen:

  1. Wat betreft het stuk over de Noordzee: zie hier een handig hulpmiddel:
    www.watersportalmanak.nl/artikel/vertrektijden-jachthavens

    Verder: de afstand Stellendam-Roompotsluis is 32 mijl als je de vaargeul
    aanhoudt. De route van zuid naar noord varen is het handigst. Zeven uur lang gemiddeld een knoop stroom mee. Met 4 tot 5 knopen snelheid zou je er dan dus ongeveer 7 uur over doen. Je nieuwe boek geeft duidelijk uitleg over beide opties! Veel plezier met de voorbereiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry, van noord naar zuid is het handigst... Stellendam ligt in het noorden. Je ziet, ik ben niet zo plaatsvast wat Zeeland betreft...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik denken dat een rondje Zuid Beveland over de Westerschelde met mijn 17ft Hurley Silhouette MkII een ambitieus tochtje voor 2012 was ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me nochtans een al even grote uitdaging! Twee keer over stroming, en dan is eentje ervan nog eens erg druk qua verkeer. Sjiek!

    BeantwoordenVerwijderen