Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

dinsdag 27 december 2011

Even terugblikken op 2011

De laatste dagen van 2011 gaan in.
Tijd om eens terug te blikken op het voorbije zeiljaar.

Het was met stip het allerbeste zeiljaar dat ik ooit meegemaakt heb.
Het begon al met de allereerste keer in mijn leven dat ik ging (en kon) zeilen het hele jaar door. Nooit eerder begon mijn jaarlijkse logboek met een zeildag op 9 januari!  Dankjewel Sam! want het was wel degelijk dankzij mijn nieuwe zeilmakker dat ik gaan zeilen was, met mijn Laser.
In april beleefde ik een super leuke zeilweek op het Veerse Meer. Alweer met Sam.
In juni planden we alweer een zeilweek, deze keer op het Grevelingenmeer, en ook die was er één uit de duizend. De limieten met onze Lasers werden zeker bereikt! Daar ging ik voor de eerste keer kijken naar een Leisure 17, samen met Sam. Met de Laser had ik intussen 16 zeildagen genoteerd.
Hier kwam een kentering in mijn manier van zeilen want krek op mn verjaardag ruilde ik mijn Laser in voor een Leisure 17. Dat was een zware beslissing, want hierdoor liet ik Sam in de kou staan, maar evengoed joeg ik hierdoor mijn jeugddroom na: mijn  eigen zeiljachtje.
Deze beslissing heeft me gelukkig geen windeieren gelegd want na de aankoop kon ik DERTIG zeildagen noteren! Bovendien gebeurde er iets dat ik haast voor onmogelijk gehouden had: mijn dochter kreeg steeds meer interesse in zeilen en zeilde, aldus mijn logboek, vlot 15 dagen mee!

Algemeen gezien heb ik er dus een zeiljaar van ZESENVEERTIG dagen op zitten!

Velen zeiden me: "Koop een boot en werk je dood". Nou, ze hebben gelijk want ik heb veel werk aan de Leisure, maar het toeval wil: ik doe dat graag! In heel mijn zeil carriere van om en bij de tweeëndertig jaar heb ik steeds geknutseld aan mijn boten, het is haast een tweede hobby. Zelfs aan de Laser heb ik redelijk wat gebricoleerd ;-)

Dit jaar heb ik ook veel bijgeleerd: van het trimmen van een Laser, mijn eigen zeil-limieten met die Laser, tot het aanleggen en zeilen met de Selia toe. Ik vreesde in juni nog sluizen als solo-zeiler met de Selia, en in oktober deed ik dezelfde sluizen met de vinger in de neus :D Ik lag nachten lang wakker met doembeelden van felle windstoten en ongereefde zeilen op mijn Leisure 17, en reefde in oktober op de Selia alsof het mijn tweede aard is.

Kortom: 2011 was een superjaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten