Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

vrijdag 1 juni 2012

Een club van solo-zeilers (met kleine jachtjes)?

Bestaat er een soort vereniging, club of forum van solo-zeilers met kleine jachtjes?

Laatst kwam ik een solo-zeiler tegen in Stad aan't Haringvliet en daar had ik een leuke babbel mee.
Een paar dagen later kreeg ik dan een idee: is er een forum of zelfs een club voor solo-zeilers met kleine jachtjes?
Ik heb het vermoeden dat er heel wat solo gezeild wordt en dat menigeen tijdens zijn solo-trip 's avonds in een jachthaven wat verweesd rondloopt of in zijn eentje geniet van zijn fles wijn. Maar wat nu als je via een forum weet waar een ander solo naartoe zeilt en je dezelfde bestemming kan kiezen om 's avonds met een andere solo-zeiler een glas te heffen?

Misschien is er wel behoefte aan een soort solo-forum waar eenieder, als hij dat wil, zijn bootsnaam kan invullen, de data waarop hij (of zij) rondtrekt met zijn (haar) jachtje, en zijn (haar) bestemmingen?  Lijkt me best wel leuk!

Solo-zeilers met kleine jachtjes zijn zo'n beetje mijn 'doelgroep': kolibri 560, Leisure 17, Oceaan 18,...
Ergens las ik eens dat iemand die ergens aanmeert met een klein jachtje, met sympathie ontvangen wordt, eerder dan iemand met een groot jacht en een fles champagne in de hand.  Na een jaartje zeilen met de Selia kan ik dat alleen maar beamen ;-)

Ik ben erg benieuwd welke solo-zeilers frequent het Volkerak, de Grevelingen of het Haringvliet aan doen...

Ik las overigens op het 'zeilersforum.eu' volgende:
"Wel opvallend, hoeveel mensen solo zeilen. Allemaal de verkeerde partner getroffen?"


Ik heb nog geen forum gevonden tot nu toe en dacht: dan start ik er zelf eentje:
http://solosailing.freeforums.org/index.php

Kent het een succes, des te beter, sterft het een stille dood, nou ja: ik heb het alvast geprobeerd ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten