Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zaterdag 9 juni 2012

Teveel is teveel...

Ik behoor, aldus de Blankenbergse reddingsdienst, in de categorie 'voorzichtige schipper', en dat is deze dag nog maar eens bewezen.
Toen ik aan de boot aankwam waaide het zo flink dat de deur van de wagen een flinke duw moest krijgen om open te gaan.
Mn kennis, die mee ging zeilen, was reeds aanwezig en we besloten even met de wagen naar de Philipsdam te rijden om daar de wind te meten:  19 knopen gemiddeld met vlagen tot 30 knopen.
Hmmmm, da's wat teveel van het goede.
We reden dan maar door naar Bruinisse, op zoek naar een kop koffie, maar daar was alles (nog) toe.
In het havenkantoor vroegen we welke wind zij noteerden: het resultaat= 7 beaufort gemiddeld.
Bon: het was dus wijs om de Selia op zn plaatsje te laten liggen denk ik zo.

Voor mn kennis was dat niet erg leuk op zich, maar anderzijds hebben we eens wat rondgereden in Zeeland want voor hem was dat nog redelijk onbekend gebied. Hij kwam alvast tot het besluit dat Zeeland een fantastisch vaarwater is.

De Oosterschelde, net buiten Bruinisse, was getooid met flinke witte koppen: wind zat!




Dan maar huiswaarts gekeerd.
Dankzij de onberispelijke service van Watersportwinkel Steenbergen vond ik vandaag mijn bestelling in mn boot en kon ik deze namiddag aan de slag met de halfwinder.
Die heb ik verder klaargemaakt: schoten, halstalie en een strijktouw. Hij kan er morgen op en eens getest worden, als het niet met bakken gaat regenen tenminste.

Halfwinder voorzien van halstalie, schoten en strijklijn

1 opmerking:

  1. Ja het woei flink vandaag. Misschien handig om thuis al te kunnen zien hoe hard het waait. Hier een link voor live waarnemingen van oa wind kracht en richting op meetpunt Wilhelminadorp : http://www.weer.nl/wereldweer/waarnemingen/hobsid/6323.html en hier op Woensdrecht : http://www.weer.nl/wereldweer/waarnemingen/hobsid/6340.html Wilhelminadorp komt echter het meest overeen met open water omstandigheden. En nou ik toch bezig ben hierbij ook even een leuke link naar een 24/7 webcam van de sluis bij Bruinisse : http://www.langedam-bru.nl
    Mooie halfwinder !

    Groetjes,Bas.
    Hurley SII

    BeantwoordenVerwijderen