Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

dinsdag 19 juni 2012

Eén jaar Selia

De Selia bij aankoop
De tijd vliegt! Ongelooflijk eigenlijk dat ik gisteren reeds één jaar eigenaar ben van de Selia.

18 juni 2011 kocht ik de Selia (als verjaardagscadeau voor mezelf :D ).
Nu, een jaar later, is er heel wat veranderd aan de Selia: er is aan gesleuteld, hij heeft een osmose-behandeling gekregen met bijhorende nieuwe antifouling, een stormfok, een genua, en een nieuw stel zeilen zijn in de maak (bij M-sails).

Ikzelf heb in dat jaar veel geleerd: onderhoud van een buitenboord motor, havenmanoeuvres op motor, versassen door sluizen, solo-zeilen met een boot die maar net iets groter is dan een 420 maar wel een pak zwaarder ;-) en ook nieuwe vaarwateren leren kennen.

In dat voorbije jaar heb ik ook gestudeerd, en er zelfs examens voor afgelegd: het marifoonbrevet en het Algemeen Stuurbrevet.

En als laatste, en wellicht het meest belangrijke: de band met mn dochter werd door de aankoop van de Selia versterkt en zij heeft ook de zeilkriebels te pakken.

De aankoop van de Selia... was een geslaagde beslissing!
Deze blog niet minder: na één jaar blog klok ik af op 11822 bezoekers!

De Selia op het Haringvliet

1 opmerking: