Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 29 januari 2012

Een kompas op een Leisure 17...

Een kompas: toch iets wat ik op eender welke boot geinstalleerd wou hebben. Of het nu mijn allereerste Waarschipje was, of mijn Laser, ik wou er steeds een kompas op.
En zo ook voor de Leisure 17.
Mijn laatst gekochte kompas was geleverd met een houder.  Die houder kon met zelfklevende tape tegen de wand van de kuip gekleefd worden. Ik koos voor een plekje naast de kajuit-ingang.
Maar bij de laatste zeiltocht was die beugel al gesneuveld.
Na wat denkwerk kwam ik op het idee om het kompas centraal te plaatsen, maar wegneembaar: een plankje dat in de rails voor de kajuitdeurtjes pas, met een elektrische 12V aansluiting zodat ook de nachtverlichting kan werken indien nodig.

De foto's vertellen de rest  ;-)

Een blok meranti moest er aan geloven...

De meegeleverde houder heeft het maar een maand uitgehouden

De nieuwe, wegneembare, houder