Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zaterdag 7 januari 2012

Wrangen in de Selia en een nieuwe stormfok

Het was een mooie dag: eerst langs de zeilmakerij Van Der Werf gereden om mijn nieuwe stormfok af te halen, en dan doorgereden naar de boot om te kijken of hij de voorbije stormen goed doorstaan heeft.

De stormfok hadden ze gemaakt voor een rolreef-systeem. Klein foutje, want ik had een voorlijk met leuvers nodig. Ik kreeg prompt een kop koffie aangeboden en ze hebben er meteen leuvers opgezet. Prima service! De stormfok ziet er prima uit bovendien. Net zoals ik hem wou hebben.

De Selia heeft de voorbije stormen prima overleefd. Geen noemenswaardige schade, enkel het dekzeil had hier en daar een scheurtje opgelopen, en een oog is er uit gescheurd, meer niet.



Nu ik dan toch bij de boot was, heb ik de twee wrangen in de boot gelijmd met TEC7. Bij een buitentemperatuur van TIEN graden (niet normaal voor januari hé!) zal die vrij snel harden. Bovenop de wrangen komen de houten vloertjes.



Bij een proefopstelling kon ik de exacte positie voor de mastvoet bepalen. Die houten blok moest iets uitgebeiteld worden zodat de mastvoet weer op de juiste diepte komt.
Die houten blok is nu aan het drogen na een eerste laag vernis.




De wrangen passen perfect!

Proefopstelling mastvoet: hij zit iets te hoog

de mastvoet moest iets verzonken gemonteerd worden


Geen opmerkingen:

Een reactie posten