Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

woensdag 25 januari 2012

Praktische nota's... en andere schrijfsels

Toen ik in 2005 ging werken bij een communicatiebureau, zag ik daar iets dat me nu nog steeds bij blijft: iedereen had daar een eigen schriftje waarin ze nu eens werkelijk alles noteren (nee, nu net niet dat ene pizza-recept... maar wel alles wat gezegd en besproken werd).

Toen ik de Selia kocht, heb ik meteen zo'n schriftje aangelegd. Dat schriftje heeft tot nu toe elke tocht meegemaakt, en zal ook alle toekomstige tochten meemaken.
Momenteel bevat het eigenlijk enkel maar schetsen van bestaande zaakjes aan boord, van ontwerpen voor verbouwingetjes, opmetingen en dergelijke, maar ik vermoed dat er volgend zeilseizoen ook nota's over bezochte havens, specifieke navigatie-situaties en wat nog meer in genoteerd zullen worden.

Wat ik er ook in bijhoud zijn alle onkosten die ik al aan de Selia heb uitgegeven. Geloof me: het loopt snel op ;-)
En wat er ook in staat zijn beschrijvingen van de verschillende soorten wolken en de verschillende geluidsseinen. Laatst had ik wat opmetingen gedaan rond de rolfok en de voorstag en dat kwam meteen al van pas toen ik een genua wou bestellen :D


Geen opmerkingen:

Een reactie posten