Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

maandag 16 januari 2012

Overdreven navigatie-voorbereiding?

Heb ik wat overdreven? Misschien...
Nou, laten we zeggen dat ik een kans zag om mijn vaargebied eens vanuit de lucht te zien, en dan maar meteen een vlucht plande die zo een beetje de zomertocht voor dit jaar volgt.
Mijn dochter en ik konden mee met een Robin voor een vluchtje over Zeeland. Ik had daarvoor een route uitgestippeld over de eigen jachthaven, en mijn bekende vaargebied, maar ook over de Oosterschelde en een paar jachthavens die we deze zomer zullen aandoen.
Helaas was de batterij van de camera van mijn dochter plat... en schakelden we over op het toestelletje van de piloot. Alvast bedankt Bart, voor deze vlucht en voor je cameraatje!

De gevlogen vluchtroute
Colijnsplaat

Zeelandbrug

Ingang naar Zierikzee

Herkingen

Krammersluizen

Ingang De Vlije + Benedensas

Jachthaven De Vlije

Volkeraksluizen

Haringvliet

Willemstad

2 opmerkingen:

  1. Hier een link naar een PDF over de knoop punten in de Zeeuwse wateren met oa foto's en kaarten : http://www.varendoejesamen.nl/article/article/id/38/itemid/72/ En ik kan je in feite google earth heel erg aanraden. Heb je meteen de GPS gegevens erbij. Verder wil ik je even wijzen op de Zeelandbrug. Vlak onder de Zeelandbrug staat erg veel stroming en er loopt een neer tussen de pijlers en de wind doet daar vanwege de brug soms erg vervelend juist op het moment dat je de wind nodig hebt om geen speelbal van het tij te worden. Een L17 kan net als mijn SII met gemak onder de brug door ook met vloed. Ten Westen van de Zeelandbrug liggen een aantal zandplaten onder water die bij bepaalde wind en tij hoge stijle golven veroorzaken. Ik heb daar wel eens golven gehad waar ik letterlijk niet overheen kon kijken. Verder moet je ten Westen van de Zeelandbrug erg goed uitkijken voor visstaken. Maar het is heerlijk zeilwater dat is zeker.

    Succes en veel plezier met je planning !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank voor de tip! Die kaartjes met knooppunten steken nu in mijn planning! ;-)

      Verwijderen