Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

woensdag 11 april 2012

Geen zeilen, wel dromen...

Voorbije weekend was er eentje zonder water.  Nou: eigenlijk wel water, veel zelfs, maar dat viel uit de lucht.  We waren met het gezinnetje naar de Ardennen getrokken met de oldtimer caravan.

Ik had me wel voorzien tegen mogelijke verveling: grofweg alle boeken over mijn hobby had ik mee: van zeiltrim tot weersvoorspelling, van tips en trics tot navigatie.

Toen ik thuis kwam ging ik voor de fun eens rondneuzen op internet over mijn favoriete botenmerk (buiten die fantastische Marieholm dan): De Leisure.
En wat kwam ik tegen? Alweer eentje dat meteen mijn aandacht kreeg: de Leisure 20. Hehe, een bootje dat nog makkelijk alleen te zeilen is, en toch ook net voldoende luxe aan boord heeft om er langere weekends mee weg te kunnen.  Getver, wat nu? De Selia verkopen en een L20 kopen?
Een L20 kan nog net in mijn ligplaats, dus de liggelden gaan niet meteen omhoog. De aankoopprijs zou, als het wat mee zit, een nul-operatie kunnen worden bij verkoop van de Selia.
De L20 heeft zo wel een paar voordelen: hij heeft slaapplaatsen in 'het salon' en in de punt, gescheiden.
Hij heeft een toiletje aan boord, en eveneens een keukenblokje met kookvuurtje.
Er is bovendien stahoogte, min of meer, wat ik op de Selia in elk geval niet heb.
Doordat de motor, een langstaart buitenboordmotor, in de kuip door een gat steekt, en dit voor het roer, is hij ook erg manoeuvreerbaar, en dat is zowiezo beter dan bij de Selia.  De motor die nu op de Selia zit, zou zelfs volstaan voor een L20.



In elk geval: iemand die steeds verder kijkt en droomt van de toekomst, blijft jong!
En eerst even van de Selia genieten, na zo'n winter hard werken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten