Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zondag 15 april 2012

Dagje zeilen? Dagje klussen...

Hehe. Eindelijk, na een paar zware werk- en klus-dagen, kon ik weer eens naar de Selia.
Hij lag er nog heel netjes bij. Alles dik in orde. De romp is kurkdroog. Toch blij dat ik er nu houten vloertjes in heb liggen, controle is nu erg eenvoudig.
Ze voorspelden een koude en heel winderige zondag.
Een vage angst bekroop me om in mijn eentje het sop te kiezen. Niet zozeer voor het zeilen want 20 knopen kan de Selia gerust aan met twee reven en dan had ik de stormfok nog, maar wel een lichte schrik voor het terugkeren naar de ligplaats: ik heb niet zo heel veel plek om in mn plaatsje in te draaien.

Ik besloot dan maar de klusjes-lijst verder af te werken:
- de spanner op de voorstag heb ik vervangen door twee trimlatjes waardoor de rolfok nooit meer de spanner kan loswrikken.
- de 'automatische piloot (lees: touw met elastiek) is weer in orde
- de giek zit nu los in de mast en door een nieuw geplaatste neerhaler kan ik nu het voorlijk van het grootzeil veel beter trimmen.
- alle raamrubbers zijn nu volledig dichtgekit, daar kan nooit geen water meer door

Van zeilen is niks in huis gekomen, maar de klusjes-lijst is nu wel afgewerkt. Hopelijk beginnen nu de mooie zeildagen te komen!

De 'klus-tafel'  ;-)

De nieuwe neerhaler

De spanner van de voorstag vervangen door een trimlatje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten