Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

vrijdag 27 juli 2012

Leuke vervanger voor de Selia?

De voorbije zeiltocht kwam er een Friendship 22 naast ons liggen. Algauw raakten we aan de praat en bleek dat ze deze praktische en zeer goed onderhouden boot verkopen. Ik raakte meer dan geinteresseerd en vroeg of ze me foto's konden e-mailen.
Zij bezochten ook even de Selia en waren toch wel versteld van de ruimte ondanks zijn kleine lengte.

Zelfs dagen na onze ontmoeting bleef ik aan de 'Friendin', want zo heet de boot, denken. Zeer veel ruimte voor een 22-voeter en zeer praktisch ingericht. Zowel mn dochter als ik zien ons in deze zeilboot rondtoeren.
Haast deed ik een bod, maar na veel overpeinzen moet ik deze mooie boot (alweer) aan me voorbij laten gaan:
- Mn ligplaats is te klein, en er zijn nogal flinke wachtrijen voor de grotere plaatsen
- de Selia is nu net helemaal in orde en voorzien van een volledige set NIEUWE zeilen
- de Selia kan ik intussen redelijk goed alleen zeilen, en ik weet niet of ik dat met zo'n 22-voeter nog kan
- de 'Friendin' is eigenlijk net boven mijn maximale budget...
- ik vrees dat ik voor de Selia te weinig zal krijgen bij verkoop momenteel

Maar ik wil hem zeker aanbevelen aan eventuele geinteresseerde 'blog-bezoekers' ;-)

Friendship 22 - bouwjaar 1985

Met fok-grootzeil-genua2-stormfok
Buiskap-zeer praktisch keukenblok-mooi overtrokken kussens en bijpassende gordijntjes-...
Kortom: uiteindelijk heb ik hem dus toch gekocht ;-)

Mijn Selia staat nu dus te koop=
http://sailingleisure17.blogspot.be/2012/07/de-selia-te-koop.html











4 opmerkingen:

  1. Wel eens aan een Hurley 22 of 700 gedacht ? Goed betaalbaar zeer zeewaardig (tientallen zijn reeds de Atlantische Oceaan overgestoken een weekje Engeland is een peuleschilletje) en zeer sierlijk en degelijk. De H22 is er ook in kimkiel versie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een deze Friendship is net verkocht. Ik ken de koper nogal goed... ik ben het zelf ;-)
    Nog wel een paar plroblemen oplossen: ik moet in Haarlem geraken om hem te halen, en moet een betaalbare ligplaats vinden, dringend...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte! En hoe gaat de nieuwe blog nu heten...? Haarlem: daar zijn wij geboren en getogen, daar komen alleen maar goede dingen vandaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja, persoonlijk ben ik niet wild van de huidige bootnaam. Als je een leuke naam weet, gil je maar ;-)

    Maar de naam van een boot veranderen brengt ongeluk zegt men?

    BeantwoordenVerwijderen