Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)

Mijn Leisure 17 komt ook in mijn boek voor :-)
Boek Ik zeil in Zeeland

zaterdag 28 juli 2012

Dagje motoren... wegens geen wind

Mijn vakantie loopt ten einde.
Na een weekje toeristen in Normandie leek het me leuk om nog eens een toertje te doen met de Selia.
Ze gaven weinig wind, en dat kregen we ook.
Windstil Volkerak
We vaarden uit met de halfwinder richting Krammersluizen maar gaandeweg draaide de wind tegen en moest ie er af. Op genua verder tot aan de sluizen.
Daar legden we aan om het nieuwe kuipzeiltje te proberen.
Tijdens deze werkzaamheden draaide plots de wind, maar dan wel de slechte kant op: tegenwind voor de terugtocht.
Eens we uitvaarden viel de wind helemaal weg en werd het twee uurtjes tuffen naar de haven.

Door het rood varen moet kunnen...?
Aan het Benedensas werd het voor de zoveelste keer rood, vlak voor onze neus. We moesten een dik kwartier wachten voor het weer groen werd. En alweer vaarden er mensen gewoon vlotjes door het rood. Ongehoord eigenlijk...

Tijdens deze tocht bespraken we het al of niet verkopen van de Selia om hem te vervangen door een boot van 20 voet...  Bij deze gaan we dus de Selia verkopen.  Interesse?  Dan mail je maar.

Een paar dagen mooi weer= Volkerak vol algen en planten


Twee uur terug motoren, maar de motor doet dat prima!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten